The 100

En TV-serie som jag kan rekomendera är The 100. När jag först läste vad den handlade om tyckte jag att det lät ointressant. Men jag gav serien en chans och jag måste verkligen säga att jag tycker den är bra. 
 
Jag tycker den är lite annorlunda från någon annan handling. Skådespelarna är bra och jag tycker den är spännande hela tiden, vill bara fortsätta titta. Men det har inte kommit ut så vansinnigt många avsnitt än. Eller jo det har det. 7 avsnitt har redan sänds i USA, så halva serien har redan passerat. Jag får se om den andra halvan är lika bra som den första halvan.
 
 
 
Handling: För 97 år sedan försördes jorden på grund av ett kärnkraftsvapenkrig. Alla människor på jorden utplånades. Bara de personer som var stationerade i rymnden överlevde och nu har de byggt ihop ett enda hem för dem människorna som kallas "The Ark". 100 fångar från The Ark skickas ner till jorden för att ta reda på om människligheten kan leva där. Men syrehalten på The Ark sjunker så de måste göra allt i sin makt för att människorasen inte ska dö ut.
 
 
 
Serien hat betyget 7,1/10imdb. Det tycker jag den faktiskt är värd.
 
 
Mitt betyg: 4 av 5 MTFreak symboler
 
 
Jag lägger upp trailern för serien här så kan ni skapa
en egen uppfattning om vad ni tycker om den.

 
Ni kan titta på serien här. (Ingen svensk text)
 
 Ha det bra så länge!
Alicia <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: